Ansioluettelo

Fredrik Bergstén

Support Manager

Tietotekniikka on ollut osa elämäni aina.
Kaikki alkoi peleistä ja pian tein jo omia pelejä, nettisivuja ja musiikkia.
Töitä IT alalla olen tehnyt jo 19 vuotta ja kokemusta on kertynyt eri osa alueista.

Olen valmistunut Datanomiksi, suuntautuminen IT-palvelut ja markkinointi. Olen käynyt useita alan kursseja ja pari sertifikaattiakin löytyy.

Aloitin urani IT tuessa, tekemällä online karttapalvelun ja palvelinhallinnassa.
Olen ollut sovelluskehittäjä, yrittäjä ja viimeisenä olin vastuussa IT:stä XXL Sports & Outdoor Oy:ssä kun XXL tuli Suomen markkinoille, vastasin myös konsernin IT hankinnoista ja tietoturvasta.

Tällä hetkellä työskentelen Support Manager tehtävssä Navigil Oy:lla

Äidinkieleni on Ruotsi ja osaan sujuvasti myös Suomea ja Englantia.

  • IT ja Tekniset tukipalvelut
  • IT Prosessit ja toimintavat
  • IT Infrastruktuuri ja projektit
  • IT Hankinnat ja sopimukset
  • Asiakaspalvelu

Sertifikaatit

2021
PRINCE2® 6th Edition Foundation in
Project Management

2018
ITILv3® Foundation Certificate in
IT Service Management

2017
Lean IT Foundation

2007
Certificate Information Technology Examination
A-level for end-users

Kurssit

2021
– PRINCE2® 6th Edition Foundation
– ITIL® 4 Foundation
– Digiajan asiakas – Asiakkuuksien johtaminen

2017
– Lean IT Foundation
– ITILv3 Foundation IT Service Management

2013
– Active Directory perushallinta
– Office365 työkalujen hyödyntäminen
– Windows Server 2012 käyttöönotto ja hallinta (20-410A ja 20-411A)
– Exchange Server 2010 hallinta

2004
– Introduction to ArcIMS
– ArcGIS 8, Introduction to ArcGIS for ArcView and ArcInfo

Koulutus

2007
DATANOMI IT-palvelut ja markkinointi

Työkokemus

Support Manager

Navigil Oy
2021 ->

Vastaan teknisestä tuesta, asiakaspalvelusta sekä IT ratkaisut.

  • Teknisen tuen tiimivetäjä
  • Asiakas prosessien kehittäminen
  • Tekniset ratkaisut ja työkalut tuki ja myynti tiimille
  • IT infrastruktuuri
    • Tietoturva ml. työasemat
    • Käyttöoikeudet
    • Tiketti järjestelmä
    • VoIP ratkaisu

Field Service Engineer

Global Blue
2021

IT laitteiden ja järjestelmien käyttöönotto, tuki, ylläpito ja kierrättäminen
– Enimmäisen asteen tuki
– Toiseen asteen tuki ja koordinointi
– Työpyyntöjen koordinointi ja seuranta
– Käyttöohjeiden ja UKK osion ylläpitoa
– Verkko ja järjestelmä muutokset
– Prosessien tehostaminen

Senior IT Support Specialist

XXL Sports & Outdoor
2014-2020

Vastuualueina Suomen ja Ruotsin toimistot ja myymälät
Työtehtävinäni koko konsernin IT työt
Konsernissa on yhteensä 86 tavarataloa joista olen rakentanut 22.
Olin myös Ruotsin ja Tanskan IT tuki.
Projektina rakensin IT palveluhallinta ja laitehallinta järjestelmän. (ITIL ja ManageEngine)

– Etä ja lähituki
– Kaikkien IT laitteiden asennukset, konfigurointi ja ylläpito (Suomi ja Ruotsi)
– Uusien tavaratalojen rakentaminen työasemat, verkot, yhteydet, varasto, tulostimet
– IT laitteiden keskitetty hankinta (Suomi, Ruotsi, Tanska ja Itävalta)
– ITSM järjestelmän suunnittelu, hankinta, konfigurointi ja käyttöönotto
– Ohjeiden luonti ja päivitys IT tiimin käyttöön
– Ohjeiden luonti ja päivitys loppukäyttäjille (Suomi, Ruotsi ja Englanti)
– TrendMicro AntiVirus järjestelmän ylläpito
– Käyttöoikeuksien hallinta AD, Exchange, VPN, Dynamics AX
– Business kriittisten järjestelmien säännölliset huolto ja ylläpito tehtävät sekä päivystäminen (Dynamics AX, Windows server 2012)
– Matkapuhelinliittymät ja kiinteät yhteydet
– Kassajärjestelmän tuki
– GDPR yhteyshenkilö 2018
– Olen saanut mahdollisuuden osallistua markkinointiin, myyntityöhön, asiakaspalvelun kehittämiseen, myymälöiden rakentamiseen

Chairman of the Board

Oy Cash Flow Ab
2015-2018

– Hallinto ja IT
– Henkilöturvatuotteiden maahantuonti
– B2B myynti
– Startup ja kasvuyrityksien myyntistrategian kehittäminen
– Asiakkaana Universal Avenue – Google, Feedbackly ja SaveLivesNow.com

Lue Lisää